Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Soukromé školy v systému základního vzdělávání: případová studie Karlovarského kraje
Donovová, Gabriela ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Mouralová, Magdalena (oponent)
Tato diplomová práce se svým zaměřením věnuje oblasti soukromého základního vzdělávání v Karlovarském kraji. Jedná se o případovou studii, jejímž hlavním cílem je přiblížit soukromé základní školy v kontextu vývoje soukromých škol na národní úrovni. Pohlíží na trend posledních let, kdy dochází k nárůstu soukromých škol napříč regiony České republiky. Práce je postavena na sekundárních datech získaných z relevantních dokumentů týkající se soukromého vzdělávání a ze známých poznatků, které jsou v českém prostoru dostupné. Přibližuje fakta o soukromých základních školách z pohledu různých autorů, kteří se tématu primárně v české prostřední věnují. Teoretický základ práce vychází z nabídky a poptávky po vzdělávání. Pozornost je věnována také rodičům, jako aktérům, kteří mají podstatný vliv na existenci soukromých základních škol. Výzkumná část přináší vhled na trh soukromého základního vzdělávání v Karlovarském kraji. Představeny jsou jednotlivé školy, které v kraji vznikají od roku 1991 až po současnost. Snahou je, na základě analýzy dat o jednotlivých školách, objektivně zhodnotit školy, které se v Karlovarském kraji nacházejí. Dále je poukázáno na pravděpodobné důvody, které vedou k založení těchto škol.
Soukromé školy v systému základního vzdělávání: případová studie Karlovarského kraje
Donovová, Gabriela ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Mouralová, Magdalena (oponent)
Tato diplomová práce se svým zaměřením věnuje oblasti soukromého základního vzdělávání v Karlovarském kraji. Jedná se o případovou studii, jejímž hlavním cílem je přiblížit soukromé základní školy v kontextu vývoje soukromých škol na národní úrovni. Pohlíží na trend posledních let, kdy dochází k nárůstu soukromých škol napříč regiony České republiky. Práce je postavena na sekundárních datech získaných z relevantních dokumentů týkající se soukromého vzdělávání a ze známých poznatků, které jsou v českém prostoru dostupné. Přibližuje fakta o soukromých základních školách z pohledu různých autorů, kteří se tématu primárně v české prostřední věnují. Teoretický základ práce vychází z nabídky a poptávky po vzdělávání. Pozornost je věnována také rodičům, jako aktérům, kteří mají podstatný vliv na existenci soukromých základních škol. Výzkumná část přináší vhled na trh soukromého základního vzdělávání v Karlovarském kraji. Představeny jsou jednotlivé školy, které v kraji vznikají od roku 1991 až po současnost. Snahou je, na základě analýzy dat o jednotlivých školách, objektivně zhodnotit školy, které se v Karlovarském kraji nacházejí. Dále je poukázáno na pravděpodobné důvody, které vedou k založení těchto škol.
Motivační struktura k pohybové aktivitě u žáků ve vybrané soukromé škole
Gabriel, Jan ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Krejča, Filip (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na zjištění motivační struktury k pohybové aktivitě specifické skupiny dětí z vybrané soukromé základní školy. Jedná se o žáky docházející na první i druhý stupeň, tedy žáky první až deváté třídy, kteří jsou rozděleni podle tří věkových kategorií do třech zkoumaných skupin. První skupinu tvoří žáci mladšího školního věku, tedy žáci první až třetí třídy, druhá skupina se skládá z žáků středního školního věku, kam spadají žáci čtvrté až šesté třídy a poslední třetí skupinu tvoří žáci staršího školního věku, která odpovídá věku žáků v sedmém až devátém ročníku povinné školní docházky. Žáci jsou, vzhledem k mému pedagogickému působení coby pedagoga na této škole, záměrně vybráni, a to z důvodu dobré dostupnosti ze Soukromé základní školy a mateřské školy Viva Bambini s. r. o. se sídlem v Českých Budějovicích. Tato škola vyučuje dle zásad a principů italské lékařky, antropoložky a pedagožky Marie Montessori. Cílem diplomové práce je, pomocí zpracování statistických dat z dotazníkového šetření, předloženého jak žákům školy, tak i jejich zákonným zástupcům (rodičům), zjistit motivační faktory, které je vedou k pohybové aktivitě. Z jejich odpovědí zjišťuji, jaký vliv k pohybové aktivitě u těchto dětí mají motivační faktory, které na ně působí ze strany rodiny, kamarádů ale také...
Soukromé nebo veřejné? Komparace středních škol na základě analýzy dat
Varga, Vít ; Šťastný, Vít (vedoucí práce) ; Krámský, David (oponent)
Cílem diplomové práce je komparovat veřejné a soukromé střední školství z hlediska vybraných dat. V teoretické části budou nejprve charakterizovány koncepce kvality ve vzdělávání, kontrola kvality na základě České školní inspekce (ČŠI), mezinárodních testů a také tzv. kritéria kvalitní školy stanovená ČŠI. Také bude popisováno střední školství v Česku z pohledu zřizovatele, historického vývoje, nabídky oborů, vztahu s MŠMT a financování. Dále se bude zkoumat soukromé školství v mezinárodním kontextu, kde se budou porovnávat studie srovnávající soukromé a veřejné školy. Také bude přidána kapitola o rovných příležitostech vzdělávání v podmínkách českých škol. V analytické části budou zkoumány podmínky a výsledky vzdělávání ve vybraném období (2017-2019), přičemž se vyjde z již zmiňovaných kritérií kvalitní školy. Také se budou analyzovat data Centra pro zjišťování výsledků vzdělávání (CZVV), kde se budou zkoumat výsledky maturit a podíly neúspěšných maturantů za všechny střední školy, a poté zvlášť za gymnázia a střední odborné školy. Obdobně se bude postupovat u analýzy výkonových dat MŠMT, která budou zaměřena na individuální vzdělávací plány, konkrétně na podíly nadaných žáků a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Dále se budou zkoumat pedagogičtí pracovníci, konkrétně podíly...
Montessori školy na malém městě
Kelblová, Lucie ; Straková, Jana (vedoucí práce) ; Simonová, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce zkoumá úlohu Montessori škol na malém městě. Ve velkých městech je nabídka vzdělávacích příležitostí pestřejší, na malém městě představují Montessori školy často jedinou alternativu k běžné základní škole. Pro účel výzkumu byl zvolen kvalitativní design vícepřípadové studie. Předmětem šetření byly dvě školy. Prostřednictvím hloubkových rozhovorů s pěti rodiči, čtyřmi učiteli a dvěma zakladatelkami škol byla zjišťována prvotní očekávání a jejich naplnění z pohledu všech skupin respondentů. Rodiče od školy očekávají vstřícné a bezpečné prostředí, individuální přístup, respekt k dítěti, kooperativní prostředí, podnětný způsob výuky, podporu vnitřní motivace dětí, svobodu a zároveň odpovědnost. Očekávání učitelů spočívala v možnosti uplatnit alternativní způsoby výuky s ohledem na individualitu žáka, respektující přístup a spolupracující kolektiv. Zakladatelky chtěly vytvořit přívětivou školu založenou na principech Marie Montessori, která bude finančně dostupná pro běžné rodiny a bude moci díky důrazu na individuální přístup poskytnout kvalitní vzdělání širokému spektru dětí, včetně těch s individuálními potřebami. Očekávání všech tří skupin respondentů byla naplněna, což potvrdila i konzistence v jejich odpovědích. Úloha Montessori škol na malých městech je zásadní z několika důvodů:...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.